×

A hely ahonnan elindult a Palacsintás gasztroforradalom

Miskolc – Avas – Creppy Palacsintaház

Igen, ismét elhagytuk Budapestet, hogy Miskolc legendás városrészében egy mára határozottan legendássá vált éttermet látogassunk meg. Ez az étterem a rajongók számra maga a „Palacsinta Mennyország” az immáron 12 éves Creppy Palacsintaház.

„A szüleim is vendéglátással foglalkoznak – mi több édesanyám vezeti a konyhát a Creppy Palacsintaházban is - ennek köszönhetően egész gyermekkoromat vendéglátóhelyeken töltöttem nem volt kérdés, hogy kell egy étterem. Az is biztos volt, hogy valami egyedi, valami tematikus dolog kell, mert azt világosan láttuk, hogy nincs értelme felülni sokadiknak a jól bevált gulyásleves – rántott hús tengelyre. Így tettük fel végül a viszonylag könnyen megválaszoló kérdést, ami mindent eldöntött. Ki ne szeretné a palacsintát?” – avat be a koncepció születésébe a tulajdonos Oszlánczi Réka.

A Creppy-ben újfajta megközelítésben nyúltak a palacsintához, ehhez az egyszerű ám minden tekintetben nagyszerű ételhez. Túlgondoltuk, túlléptük a finom desszert jelleget és önálló ételként, leginkább, mint tésztafogás, illetve köretként kezdtünk el vele foglalkozni. Ebben a felfogásban sikerült túlszárnyalniuk az összes többi palacsintás helyet egy egyedi komplex koncepcióval.

Az étterem a legendás avasi pincesoron található így a vendégtér egy része is pince, de választhatjuk az emeletet vagy nyáron a kellemes teraszt is A berendezés modern az élénk színek dominálnak. Látható, érezhető az összhang a felépített márkával. Az összhatás a fiatalos vidámságot, az eszközök a kialakítás funkcionális profizmust tükrözik.

Az étlapon valóban az ételek 90%-a tartalmaz palacsintát valamilyen formában. A klasszikus desszerteken kívül van amerikai palacsinta és természetesen különleges sós főételek is. A levesek közül az izgalmas húsleves palacsinta metélttel az egyik sláger. Az elmaradhatatlan rántott húst Creppy módra Rakaván néven mustáros csirkemellből készítik baconnal és karaván sajttal töltik palacsinta tésztába tekerik és szezámmagos palacsintatésztába burkolva sütik ki. Készítenek csülkös pacalos tölteléket, amit gombás palacsintába tesznek Svejk kedvence pedig a vörösboros marhapörkölt, juhtúrós tejföllel locsolt, zöldséges palacsintatekercsekkel, és szalonnatepertővel. Külön étlap van gyerekeknek és gondolnak a táplálék intoleranciában szenvedőkre és a diétázókra is. Van laktóz és glutén mentes palacsinta és még szénhidrátcsökkentett tészta is. remek ötlet, hogy nincs igazán szűkített étlap, hanem ebben az esetben is az étlapon található választékot kapjuk, csak az összetevők harmonizálnak az adott speciális táplálkozási igényekkel.

„Mintegy 40 tétellel indultunk, ami a mai 60 70 tételes kínálat alapja. A legtöbb kínálati elem fix, az új fejlesztések illetve a korábbi slágerek a hónap palacsintája kínálatban kapnak helyet.”

A kiváló palacsinta kínálattal jól harmonizál az itallap. Különleges szörpökből készített limonádékat prémium borokat és pálinkákat is kínálnak.

„Folyamatosan fejlődünk, fejlesztünk. A kreatív csapat vezetőjeként én is hozok új ötleteket, töltelék, tálalás, összetevők tekintetében, de ez csapatmunka…. A többiektől is folyamatosan érkeznek az ötletek, inspiráció most éppen a népszerű trendhez igazodva unikornis palacsintán dolgozunk, mert nem mindig a csak food trendek irányába megyünk.”

Az alapanyagok tekintetében is elsődleges a minőség. A beszállítók hazaiak. A megbízás tételekre szól. A sok éves tapasztalatnak köszönhetően megvannak a megfelelő termékek. Egész részletesen körülírták, hogy mit kitől, hogyan kell rendelni.

Az állandó minőség biztosítása, különösen a jelenlegi munkaerő - ellátottság mellett komoly kihívás volt. A folyamatok könnyítéséért illetve az állandó magas minőség biztosítására megoldásként egy saját recept alapján összeállított alap palacsinta por fejlesztését és gyártását adják, amit csak nekik gyártanak. Mindezek mellett készítettnek még speciális fűszerkeverékeket, lekvárokat is. Egyelőre csak belső használatra.

A témának köszönhetően adott, hogy a marketing és az egész koncepció elsősorban a gyerekekre, a gyerekes családokra fókuszál, épít. De nem kizárólag, egyre nagyobb fókuszt kapnak a rendezvények a céges partik és különleges eseményekre palacsinta tortákat is készítenek, mint egy cukrászdában.

A cég kabalája Palacsinta Patrik, aki a brand központi figurája. Az ő izgalmas kalandjait számos reklámeszközzel menedzselik.

Réka csapatával valóban éttermi színvonalra emelték a palacsintát, de ennél többet tettek:

igazi brand-et, márkát építettek fel az elmúlt évek során. Tudatosan építkeztek és igazi nagyvállalatként minden tekintetben felépítették definiálták, a vállalkozást. Standardeket, jól leszabályozott folyamatokat alkottak, eladásösztönző, támogató rendszert építettek fel arculatot, igazi márkát kreáltak, olyat, amiből megszületett a Creppy brand - és egyenes út vezetett a franchise koncepció kialakításához, ami a jövőbeni terjeszkedés – országos márkává válás egyik alapja. Hiszen, mint Rékától megtudtuk ez a nem titkolt végcél. A rendszer kialakítása során eljutottak odáig, hogy mára a jól átgondolt koncepció a Creppy Gastrobusiness a Magyar Franchise Szövetség tagja lett.

„A rendszer 2014 - től áll rendelkezésre, és folyamatosan fejlesztjük a cél az, hogy valóban teljeskörű legyen.”

És hogy mi a jövő. A jövő jelenleg az országos ismertség, erre fokuszálva irányítják a marketing kampányt is.

Azért a jövő más szempontból is izgalmas, kihívásokkal teli: „Mérföldkőhöz érkeztünk, hiszen hamarosan nyit az új termelő konyha kibővített raktár és termelő kapacitással, ami mindemellett egyben fejlesztőközpont is lesz. Ő lesz a Creppy Center a multifunkciós palacsintaház.”

Sokat írtunk már arról, hogy minden étteremnek kell, egy arc,olyan kulcsember, akire egy koncepció épül, úgy is, mint irányító és úgyis mint „reklámeszköz”. Réka kitűnő példa. minden hirdetésben, kampányban részt vesz, irányítja a fejlesztést, koordinálja a csapatot, építi, tökélesíti a rendszert. Sokat dolgozik, de örömmel teszi, hiszen munkája a szenvedélye, a hobbija is egyben. Üzleti sikereit nem csak a sikeres étterem fémjelzi és teszi büszkévé joggal, máshol is elismerik. Elismert tagja FIVOSZNAK, és már számos díjjal jutalmazták elkötelezettségét, mint fiatal vállalkozó. Nemrég elnyert egy amerikai ösztöndíjat, ahol többek között egy sikeres pizzéria franchise vállalat működését tanulmányozhatta.

Beszéljünk egykicsit a csapatról is, ami nélkül nem valósítható meg egy ilyen állom. Szinte kivétel nélkül fiatalok, de mindemellett igazi profi szakértők is úgy a konyhában, mint az étteremben. A vállalkozás irányítása igazi családi „business”, a hozzátartozók nagy erőkkel segítik Rékát céljai megvalósításában. Édesanyja mellett a marketingért például a testvére a felelős.

A Creppy rendszerben a kulcspozíciókban – ilyen a termelés és az értékesítés - a szakképzettség alapkövetelmény. A kulcsemberek több éve dolgoznak együtt, amire mind nagyon büszkék. A konyhában szükséges fegyelmet és a szigort elsősorban Réka édesanyja biztosítja jó alapot adva a profizmushoz és a kreativitáshoz.

„Sok munka van abban, hogy összetartsuk a kollegákat. Nagy hangsúlyt fektetünk a csapatmunkára az oktatásra, és a képzésre, amibe a frontvonalból érkező tapasztalatokat is beépítjük. E mellett igyekszünk családias légkört is biztosítani a velünk dolgozóknak. Az összetartozás erősítésére mi is csapatépítő tréningeket, bulikat szervezünk.”

Sajnos a szakmát sújtó munkaerő katasztrófa őket sem kíméli. Kihívást elsősorban a kisegítő személyzet pótlása jelent. Az a tapasztalat, hogy azok a jelentkezők, akik nem dolgoztak még étteremben egyszerűen elriadnak amint szembesülnek a megpróbáltatásokkal legyenek kezdetben bármennyire eltökéltek vagy lelkesek. Ennek enyhítésére és kiszűrésére a Creppy csapata egy nagyon korszerű beszoktató programot dolgozott ki.

„Abból indultunk ki, hogy a legfontosabb szakmai és élelmiszerbiztonsági ismeretek elsajátítása nélkül alapvetően senki nem dolgozhat eredményesen egy vendéglátó egységben. A hatékonyabb és gyorsabb asszimilálódáshoz egy interaktív video tréning programot biztosítunk az esélyes jelentkezőknek még próbaidőszakban. ez a tréning betekintést nyújt és segít elsajátítani az alap munkafolyamatokat, az eszközhasználatot és az élelmiszerbiztonsági szabályozó rendszert ez az értékes eszköz mindenki számára könnyen elérhető akár mobiltelefonon, akár az étteremben terminálon. Így hatékonyabban tudjuk biztosítani szükséges tapasztalatot az önálló munkavégzéshez."

Ami tetszett:

Folyamatosan keresik a lehetőséget a fejlődésre. Itt kérem tudatos és nagyon komoly márkaépítés folyik. Mernek nagyot álmodni, minden területen és munkát is tesznek mögé. Most például a technológia fejlesztés az egyik kitörési pont. Nem mást tűztek ki elérendő célnak, mint a palacsintasütés folyamatának automatizálását. Még nincs a piacon olyan gép, ami megfelelne a felmerülő igényeknek, de már dolgoznak rajta!

Ami veszélyes lehet:

A legnagyobb kihívás egyértelműen a tapasztalt munkaerő hiánya és elsősorban a kisegítő személyzet tekintetében. De e mellett hasonló esetben veszélyes lehet a túl nagyléptékű növekedés, veszélyes lehet, a ha nem megfelelő egy franchise partner, vagy ha nem sikerül megosztani a feladatokat. Hiszen együtt kell növekedni a szervezetnek a folyamatoknak a koncepcióval a termékkel. Szerencsére most minden jól működik. Jó kezekben van a vállalkozás…..

Nagyon sok, nagyon nehéz, de tudatos és tisztességesen elvégzett munka van a Creppy márka felépítésében. Igazi élmény volt a koncepció megismerése. Gratulálunk! Budapest vigyázz, Miskolc lett a palacsinta fővárosa!